Honda Hybrid gekeurd, klant ontevreden?

Op 4 Augustus keurt een specialist van Auto-Kennis, op verzoek van klant Alex, een Honda en wel een Hybrid in Raamsdonkveer.

De auto wordt net als iedere auto aan een nauwgezet onderzoek onderworpen. Om alles wat voor de klant van belang is in kaart te brengen.  Om tot een goede beslissing te kunnen komen, de auto wel of niet te kopen.

De klant blijkt zichzelf goed ingelezen te hebben op het internet m.b.t. de Honda Hybrid. Hij komt ook met menig gerichte vraag. Hieruit blijkt dat hij meer dan gemiddeld goed geïnformeerd is. 

Tijdens de keuring blijkt de auto in het algemeen, op een enkel aandachtspunt na, een goede keus te zijn. Een Honda Hybrid, met al het onderhoud uitgevoerd en technisch en optisch in een prima staat. Zeker  in relatie tot de ook nog eens scherpe vraagprijs. Omdat dit een Hybride auto betreft, die dus deels op elektriciteit rijdt, is er tijdens de keuring uitgebreid extra tijd uitgetrokken om dit systeem zorgvuldig  te controleren. Buiten het feit dat er geen sprake is van een foutmelding die de auto zelf direct geeft bij problemen met dit systeem, wordt natuurlijk goed gekeken of zowel het laden als ontladen van de accu’s op een normale wijze gebeurt en of hier geen afwijkingen in plaatsvinden. Het zogenaamde IMA-systeem geeft geen fouten en werkt naar behoren. Wél wordt de klant gemeld dat de door hem gekozen auto, uit een productie-tijdvak komt, waarbij sprake is van een  bovengemiddelde uitval bij de accu-packs.

Op 15 Augustus meldt de kant dat, nadat de auto meer dan een week heeft stilgestaan en hij de auto heeft gekocht, er sprake is van een storing in het bewuste Ima-systeem. Hij stelt daarbij onomwonden ‘ hoe Auto-Kennis dit gaat oplossen’.  Ook geeft hij aan ontevreden te zijn over de gedane keuring vanwege het in zijn ogen onopgemerkte IMA-probleem.

Als antwoord krijgt hij de dag na zijn melding, dat Auto-Kennis de kwestie intern zal bespreken. Onder andere natuurlijk met de keurmeester welke de keuring uitvoerde. Hij zal zo spoedig als mogelijk  bericht hierover ontvangen.

Op 21 augustus krijgt hij een helder antwoord. Hierin  wordt duidelijk uitgelegd dat het IMA-systeem wel degelijk uitgebreid getest is. Dat er op moment van keuren geen storingen aanwezig waren. De manier van testen en de uitleg hierover zijn helder en volledig.

De klant die op dat moment nog in de veronderstelling is dat hij zelf het dure Accu-pakket moet betalen aan de dealer bij vervanging, wordt er bovendien door Auto-Kennis op gewezen dat dit 8 jaar lang en gedurende 150.000km gegarandeerd is. Indien hij problemen ondervindt bij de acceptatie van de garantie wil Auto-Kennis hierin bemiddelen.

150.000 KM grantie
Garantie in Kilometers op de Accu's
0
JAAR

Hierop bedankt de koper Auto-Kennis voor de uitleg en zegt  te gaan kijken wat de dealer voor hem kan betekenen. Hij geeft daarbij nog eens aan, ondanks de zorgvuldige uitleg en attenderen op de garantie, waardoor hij geen hoge kosten voor vervanging van het Accu-pakket hoeft te maken, dat hij ‘de keuring zinloos vindt en zonde van zijn tijd‘. Hij wil zoals hij stelt ‘in ieder geval zijn geld terug‘.

Auto-Kennis legt nog maar eens de klant uit dat de keuring meer inhoudt, dan alleen controle van het IMA-pakket. Dat dit maar een gedeelte van de keuring betreft. Maar dat ook zelfs dat gedeelte van de keuring correct werd uitgevoerd.  Maar dat specifiek dit type Honda Hybrid uit dit productie-tijdvak, geplaagd wordt door een productiefout.

In de daarop volgende mail van de klant beweert Alex niets gehoord te hebben van de keurmeester die dit type auto ‘kan dromen’ over het productie-tijdvak en de daarbij behorende gekende accu-problemen, die  helaas voor zijn auto gelden.  Wel beweert hij van de keurmeester gehoord te hebben ‘dat Honda’s uiterst betrouwbaar zijn! Nou, dat klopt, Honda’s zijn dat voor het overige deel! Bij Honda hebben ze ook de intentie dat te zijn. Vandaar ook de 8 jaar of 150.000km garantie op de Accu!

De klant meldt in deze mail vervolgens het volgende: “Ik stel voor dat de restitutie (van mijn keuring ter verduidelijking) toch nog wordt betaald. Ik ben bereid in dat geval om een positieve review oven Uw bedrijf te schrijven.” (citaat uit mail)

Na een laatste uitleg vanaf de zijde van Auto-Kennis, dat Auto-Kennis kosten nog moeite gespaard heeft auto te keuren, de klant nadien te adviseren, te ondersteunen en om de garantie te kunnen claimen bij Honda, besluit de klant ……… Juist!

Een recensie te schrijven over Auto-Kennis welke u hier kon lezen:

http://www.allebedrijveninapeldoorn.nl/bedrijven/technische-adviesbureaus/apeldoorn/auto-kennis/reviews

  • 3,0

details bekijken

Teleurstelling

door Alex – 20 oktober 2012 om 19:39

Ondanks de keuring bij auto-kennins.nl is de auto defect gebleken. Moeizame en heel langzame communicatie daarover gehad met de eigenaresse (en haar man) om mijn geld terug te krijgen. Ze hebben altijd er excuses voor (zoals zorgvuldig willen omgaan met het aantwoord etc.), maar daadwerkelijk doen ze weinig voor je als je het geld al betaald hebt. In principe logisch, maar ik als klant zou dat anders willen hebben.

Pros:Goede eerste indruk
Negs:Langzame communicatie (na betaling van je geld) “

Wat wil de klant dan wel?

Bij Auto-Kennis weten ze het niet. Dat de rest van de auto in een prima staat zoals bij keuring vastgesteld is, doet er niet toe. Dat de klant dankzij de bemiddeling van Auto-Kennis de accu onder garantie vernieuwd kreeg, is niet van belang en dat hij iedere keer weer uitgebreide uitleg kreeg over hoe de auto gekeurd is en dat dit defect nu eenmaal bij zijn type auto, in die tijd geproduceerd een gekend probleem is, dat maakt niet uit. Hij wil schijnbaar geen zorgvuldig antwoord, waarover overleg gepleegd is, maar gewoon een gekeurde auto die nu prima in orde is met een gloednieuw accu-pakket én de kosten van zijn keuring terug! Keurings-kosten waaruit reistijd, reiskosten, en keurings-tijd (inclusief uitleg en extra controle IMA-systeem) betaald worden. Het overleg intern na de klant zijn klacht, de communicatie naar de klant toe horen natuurlijk gewoon bij de bedrijfsvoering.

Gelukkig zijn nog steeds 9 van de 10 klanten van Auto-Kennis, bij Auto-Kennis klant geworden omdat ze door een vriend, collega, familielid of andere bekende op de diensten van Auto-Kennis gewezen werden en hun tevredenheid enorm was. Gelukkig fijn dat daarvan ook wat meer hun ervaring op de daarvoor bestemde beoordelings-sites hebben geplaatst.

 

4.6/5

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *